onsdag 7. september 2011

Høst i hagen og inne.

Man får si det er skikkelig høstvær ute for tida. Sol, regn, vind, sol, regn og vind. Litt skiftende kan man si. Utendørs virvler gule blader fra trærne, og sommerblomstene begynner å si takk for seg. Litt vemodig, men vi går en fin tid i møte. Naturen går i dvale for en stund, og det kan vel vi også gjøre på en måte. Sette ned tempoet, kose seg inne med levende lys og en varm kopp te. Lese boka man ikke fikk lest i sommer. Kanskje strikke litt? Hanefar i hagen står fortsatt på sin plass og pynter opp, men om ikke lenge er det vel på tide å ta han med inn. 


Nå som vi bruker mere tid innendørs merker man fort at det er litt mørkt og trist rundt seg. Jeg får behov for å spe på med litt farger og litt nye ting som jeg kan feste blikket på. Derfor har jeg laget meg et lite bilde som skal få plass på badet. Et lite, muntert fargeglimt som møter meg på morgenen kan gjøre godt. Ikke koster det så mye heller, så da kan jeg med god samvittighet bytte det ut om jeg blir litt lei;-)
  Ønsker dere alle en fin dag, og nyt høsten!

1 kommentar:

  1. Det er sant at man trenger litt fager rundt seg når det er mørkt og høst ute. Bildet ditt ble veldig fint. Herlig gulfarge!

    SvarSlett